Tai Chi

Tai Chi/Qi Gong groepslessen

Maak kennis met Tai Chi in een van de basislessen.

Heb je al ervaring met de Yang stijlvorm kies dan voor een vormstudiegroep.

Tarief per 01-01-2019
Per half jaar bij 1 les per week 169 euro. Incl. 1 gratis proefles.
Per half jaar bij 2 lessen per week 288 euro.
Losse les 10 euro (voor niet leden) 8,75 euro (voor leden).
Tijdens de schoolvakanties zijn er geen lessen. Voor lesdata klik hier.

Wat doen we
We bewegen op een rustige, vloeiende manier en streven naar een efficiƫnte manier van bewegen in een optimale houding. Hierdoor ontstaat een energiek en ontspannen gevoel.
Er is ruimte voor beginners en gevorderden. De basislessen zijn makkelijk in te stromen. De vormstudie lessen zijn een vervolg op de basislessen.
Nieuwsgierig? Bespreek een gratis proefles.

De lessen hebben een logische, rustige opbouw met duidelijke instructies van een opgeleide docente. Door de kleine groepen is er voldoende ruimte voor persoonlijke aandacht. U beweegt vanuit stand of een rustige loop. De cirkelbeweging staat centraal bij de Tai Chi. U leert de cirkelvorm in de bewegingen te herkennen. Vanuit deze cirkelbeweging leert U met de voeten/benen richting te geven aan een beweging. De beenspieren worden sterker en het bovenlijf ontspant.
Met als uiteindelijk doel: Het eigen maken van traditionele vormen. Deze vormen bestaan uit vloeiend aaneengeschakelde bewegingen. Denk hierbij aan 4-richtingenloop, Baqua en de verkorte Yang-stijlvorm van de Tai Chi Chuan.

Tai Chi en Qi Gong?
Tai Chi is een eeuwen oude bewegingsleer uit China. Met wortels in de zelfverdediging en de gezondheidskunde. Als ik Tai Chi zeg bedoel ik eigenlijk Taiji Chuan. Vrij vertaald: Het hoogst haalbare in de vuist. Ook wel schaduwboksen genoemd. De verkorte Yang stijl, zoals deze in de lessen gegeven wordt, is een innerlijke, zachte stijl.
De verkorte Yang stijlvorm zou het uiteindelijke doel van mijn lessen genoemd kunnen worden.
Omdat ik zo van de weg houd die naar het doel leidt, bestaat een deel van elke les uit het eigen maken van losse bewegingen op een Tai Chi manier.
Hiervoor gebruik ik oefeningen uit de Qi Gong. Vrij vertaald: oefeningen voor de ademkracht. Qi Gong bestaat uit vloeiend uitgevoerde op zich staande oefeningen. Veelal in stand uitgevoerd. Hier ligt de nadruk op het gezondheidsaspect en de ademhaling. Voel je ontspannen en energiek.

Omdat een gevoel moeilijk te verwoorden is nodig ik u uit voor een gratis proefles.
klik hier voor een proefles.